Eerste dagen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Maandag heb ik een reisverslag geschreven van de eerste twee dagen, maar het lukte niet helemaal om die te posten. Hieronder dan toch maar een vernieuwde versie van het verhaal van maandag:
...
Na al die voorbereidingen zit ik er dan eindelijk echt! En het is nu al mooi!
Gistermiddag kwam ik aan bij mijn mooie huisje, na een lange reis die toch een beetje spannend was. Het vliegtuig naar Londen had zondag avond bijna 1,5 uur vertraging, waardoor ik moest rennen voor mijn aansluiting. Gelukkig kwam dat allemaal goed en heb ik samen met een ander Nederlands meisje verder kunnen reizen naar Kaapstad. Daar werden we met nog meer studenten opgehaald door een busje van de universiteit. Toen ik 's middags bij mijn huisje kwam waren er al wat huisgenoten, en ben ik gelijk mee gegaan om een fiets te halen. Daar zijn we natuurlijk heel de middag mee bezig geweest, dus ik moest gelijk wennen aan het Afrikaanse ritme ;) Ik heb vijf Duitse huisgenoten (er zijn heeeeel veel Duitsers hier!) die allemaal aardig zijn!

Het huisje ziet er super schattig uit! We hebben een grote woonkamer en keuken, en mijn kamer heeft zelfs een eigen badkamer en toilet. Het uitzicht in mijn kamer is ook fantastisch, ik kan de bergen zien :) De omgeving is echt heel mooi, en er zijn allemaal beestjes waarvan ik de naam nog niet weet ;). Gelukkig heb ik ondertussen een andere bioloog gevonden die dat waarschijnlijk ook leuk vindt. Het grootste deel van de studenten doet iets met economie of iets dergelijks, dus ik ben één van de weinige 'bèta' studenten.

Vandaag (maandag) is de introductie gestart. Ze hebben ons verteld over het leven in Stellenbosch als student en we hebben een rondleiding gehad. En natuurlijk kregen we 's middags wijn. Ik heb ook een Zuid-Afrikaans nummer nu, maar waarschijnlijk houd ik wel mijn Nederlandse whatsapp nummer. Als je mijn ZA nummer wilt om te bellen hoor ik het wel!

De afgelopen twee dagen is het heel erg warm geweest overdag. Als de zon schijnt is het echt heerlijk. 's Nachts is het wel heel erg koud. Onze huisbaas gaat heaters voor ons kopen, want het is nu bijna onmogelijk om lekker in de woonkamer of in onze kamers te zitten. De huisbaas is gelukkig heel aardig, en hij wil ons altijd helpen.

... Ondertussen is de intro week al weer bijna afgelopen. Ik denk dat we goed voorbereid zijn ;) Gisteren hadden we een groot diner met een traditionele zing- en dansvoorstelling, het was heel erg leuk! Ik wil nu heel graag een keer Stellenbosch uit en wat van de natuur zijn. Maar dat komt binnenkort wel goed. Zaterdag gaan we naar het strand van Kaapstad. Ik hoop dat het weer dan een beetje mooier wordt, want vandaag hebben we heel veel regen gehad.

Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin!
xxx

  • 18 Juli 2014 - 01:12

    Bert:

    Hoi Vera! Leuk je verslag te lezen! Stellenbosch is inderdaad zoooo leuk! Je gaat t vast super naar je zin hebben. Enne wat betreft Duitsers is het buitenland: uit ervaring kan ik vertellen dat ze overal de grootste groep zijn. Inmiddels verbaas ik me er al niet meer over.. ;) Have Fun!

  • 19 Juli 2014 - 15:17

    Oma:

    Hoi Vera.
    Nu zojuist je verslag gelezen. Fijn dat alles aan de verwachtingen voldoet.
    Je huisje leuk, je mede bewoners leuk, het uitzicht mooi en nog mooi weer ook. En dat in de winter.
    Dat het strandweer is: wel dat hebben we hier ook al een paar dagen. Het is alleen een hele klus om er te komen. De wegen zijn verstopt dus dat is file rijden.
    Wij zitten lekker thuis. Zo nu en dan een koude douche en dan houden we het wel vol.
    We hopen dat je snel van de natuur kan gaan genieten maar je kwam er dacht ik ook nog om wat te studeren.
    Wel Vera, we kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Van juli tot en met januari studeren en reizen in Zuid Afrika!

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8641

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 19 Januari 2015

Stellenbosch!

Landen bezocht: