Weer naar school - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu Weer naar school - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu

Weer naar school

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Het is al weer bijna twee weken geleden dat ik in Stellenbosch aankwam. Het voelt al veel langer geleden!

Na de introductieweek zijn we vorige week zaterdag met zijn allen naar Kaapstad geweest. Nou ja, een heel klein stukje van Kaapstad: een winkelcentrum bij een haven (Waterfront) en daarna naar Camps Bay; een rijkeluis stukje met mooie huizen. Het echte Afrika heb ik dan ook nog niet gezien, maar dat komt vast nog wel :) Vooral Camps Bay was echt heel mooi! De zon scheen niet, maar dat gaf ook wel een hele mooie sfeer.

Afgelopen week zijn de lessen begonnen. Deze week was heel erg chaotisch omdat we nog mochten kiezen tussen veel lessen en de roosters niet makkelijk te vinden waren. Ik heb dus ook een paar keer bij de verkeerde vakken gezeten :P Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik vier vakken gekozen: 3 biologie vakken en één internationaal vak over HIV en aids vanuit een Zuid-Afrikaans perspectief.

Deze week konden we ook kiezen met welke activiteiten van de internationale studenten vereniging we mee wilden doen. Die activiteiten zaten vele sneller vol dan verwacht, maar ik ga in ieder geval naar Robben eiland, en misschien ook Shark Cage Diven. Ook ga ik misschien nog naar pinguïns kijken. De georganiseerde hikes zaten al vol maar ik wil me in gaan schrijven bij een hike- en toer vereniging dus dat komt dan wel goed! En alle andere dingen kunnen we natuurlijk ook gewoon zelf organiseren wanneer we daar zin in hebben :) Ik wil in ieder geval een keer walvissen gaan kijken in Hermanus, want dit seizoen schijnen ze heel vaak in de baai te zijn! Verder wil ik natuurlijk lid worden van de onderwaterhockey club in Stellenbosch. Er is nu tijdelijk geen owh omdat de verwarming van het buitenbad het niet doet. Voor mij is dat nu niet heel erg omdat ik nog een beetje last heb van een blessure, maar ik wil graag weer gaan hockeyen! In december is er een heel groot toernooi hier in Stellenbosch (Interclubs) waar ik heel graag aan mee wil spelen!

Gisteren heeft Anel (Zuid Afrikaanse hockeyer die in NL heeft gewoond) me uitgenodigd voor een wijntoer. Het was heel mooi en gezellig! Maar ik moet nog wel een beetje aan zo veel wijn vroeg op de dag wennen... Oefenen dus ;)

Ik verveel me in ieder geval niet hier! Tot de volgende blog of op facebook :) xxxx

  • 28 Juli 2014 - 08:00

    Alexandra:

    Hallo liefje! Leuk, terwijl ik zit te wachten om met Jolijn te skypen, kan ik even jouw stukje lezen. Het is wat, al die kinderen in Afrika.... Fijn dat je aan het genieten bent. Blijf dat doen en schrijf erover, dan genieten wij mee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Van juli tot en met januari studeren en reizen in Zuid Afrika!

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8650

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 19 Januari 2015

Stellenbosch!

Landen bezocht: