Lion’s Head full moon hike en onderwaterhockey - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu Lion’s Head full moon hike en onderwaterhockey - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu

Lion’s Head full moon hike en onderwaterhockey

Blijf op de hoogte en volg Vera

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Wauw!
Afgelopen zaterdag vond ik toch wel de mooiste dag tot nu toe. Met een groepje van acht personen zijn we rond drie uur ’s middags in de auto gesprongen op weg naar Lion’s Head mountain, een berg naast de Tafelberg. Het plan was om boven op de berg naar de zonsondergang te kijken en dan met het licht van de volle maan weer naar beneden te lopen. De weg ernaartoe was al gaaf! Onze auto leek precies op zo’n safari-busje en de zon scheen, dus we hadden allemaal een heerlijk vakantie gevoel. De weg naar boven was ontzettend mooi. Bijna heel de weg konden we Kaapstad zien liggen en de zee was compleet bedekt met een deken van mist, echt heel mooi! De hike zelf was op sommige stukken best pittig, dus we vroegen ons soms af hoe we in het donker weer naar beneden moesten komen. Toen we boven kwamen was de zon al best ver gezakt (de zon gaat rond half zeven onder nu). Boven op de berg hebben we nog even lekker gepicknickt en van het uitzicht genoten. Het was best druk boven op de berg. Dat is ook wel grappig want iedereen wil dezelfde soort foto’s maken. De zon zakte deze keer niet in de zee maar in de wolken die erboven hingen, zo mooi! Aan de andere kant werd Kaapstad steeds meer verlicht. Ook een gaaf gezicht met de volle maan erboven. Na een tijdje zijn we weer naar beneden gelopen. Het was best donker en ik was mijn zaklamp vergeten, maar we zijn allemaal zonder problemen naar beneden gekomen. En als je dan af en toe stil staat ben je weer verbaast over hoe mooi het allemaal is om je heen… Ik ben heel blij dat we dit gedaan hebben!

Het andere hoogtepuntje van deze week was dat ik weer ben begonnen met onderwaterhockey! Ik heb dinsdag getraind met Maties. Nou ja, wat er van op kwam dagen… Degene met de sleutel was heel erg laat, dus we hebben maar even conditie kunnen trainen en daarna een heel kort partijtje gedaan van ongeveer drie tegen drie. Het viel me mee hoe erg mijn conditie achteruit is gegaan de afgelopen weken :). Wel moet ik langzaam blijven opbouwen voor mijn enkels… Want ik denk dat het niet goed gaat als ik nu gelijk kilometers ga trainen. Ik ga binnenkort hier een fysio opzoeken voor de zekerheid. Bij Maties hoorde ik van een korte ‘competitie’ van vier dagen die afgelopen donderdag is begonnen. Iedereen mocht mee doen, dus dan wil ik natuurlijk ook! Het plan was om van verschillende clubs gelijke teams te maken en na elke dag mag het beste team kiezen welke speler hij zou willen ruilen voor een speler van het andere team. Ook kan een team punten krijgen voor elke keer dat het wint en een speler krijgt een punt per keer dat je scoort. Beetje raar, maar ook wel grappig natuurlijk. Donderdag ging dit plan alleen niet door omdat veel spelers van Kaapstad niet kwamen opdagen. Wij hebben toen gewoon een lekker potje hockey gespeeld. Echt zo fijn om weer te kunnen spelen!!

Ik heb net een film gekeken in de bioscoop op de campus. Het lidmaatschap kost ongeveer 20 euro en dan kan je onbeperkt films kijken voor een jaar lang! Toen ik net thuis kwam stond er wel weer een man op het dak naast mijn raam. Ons plafond in de woonkamer lekte en dat zijn ze aan het repareren. Maar ze vertellen nooit wanneer ze langs komen dus ik schrik altijd wel even als ze weer naast mijn raam staan!

Zo, dan ga ik nu maar wat aan school doen… Of toch eerst pizza eten voor de halve prijs :P

Liefs

  • 13 Augustus 2014 - 12:29

    Eunice:

    Hi Veer,

    Zo eindelijk al je verhalen even in 1x gelezen. :-) Je hebt het niet zo naar je zin daar lees ik ;-)
    Fijn! Geniet ervan.. Maar dat lukt wel. Rustig aan met je voetje/enkels he?

    Benieuwd naar je volgende verhaal..

    Dikke kus Eun

    PS Duitsers zijn inderdaad overal en altijd in grote getalen... Bijzonder..

  • 16 Augustus 2014 - 11:01

    Jolijn Polet:

    Sowieso ben je voor de pizza gegaan;)

  • 16 Augustus 2014 - 19:05

    Oma En Opas:

    Hoi Vera.
    Wel we denken dat je het wel naar je zin hebt. We hadden al een poosje niet gekeken dus we dachten dat het wel weer eens tijd werd. En ja wel hoor: 3 nieuwe berichten.
    die hebben we eerst maar even verslonden.
    Fijn dat je telefoon het weer doet.
    Wij zijn vanmiddag even terug van de camping in de achterhoek. De caravan staat er nog. Volgende week gaan we er weer naar toe en dan nemen we hem mee om naar Friesland te gaan en daarna eventueel nog naar Twente.
    Met mama's verjaardag zijn we wel in Dordrecht. een klein feestje is nooit weg.
    Leuk dat de daar mooie vogels ziet.
    Ja: ze zijn vast wel anders dan hier. Wij denken dat wij daar ook wel een nieuw boekje voor moeten kopen om te kijken wat het is en hoe ze heten.
    Onze boeken gaan allemaal over vogels in Europa. Maar ja er zijn er natuurlijk genoeg die heen en weer vliegen naar ons om hier te broeden en dan weer terug te vliegen naar Afrika.
    Vanmiddag ook bij thuiskomst je kaart gezien en gelezen. leuk en bedankt.
    Ontvang veel liefs van ons. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Van juli tot en met januari studeren en reizen in Zuid Afrika!

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8651

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 19 Januari 2015

Stellenbosch!

Landen bezocht: