School, wijn en hiken - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu School, wijn en hiken - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Vera - WaarBenJij.nu

School, wijn en hiken

Blijf op de hoogte en volg Vera

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Yes! Opdracht ingeleverd, dus even tijd om een blog een blog te schrijven. De studie is echt begonnen nu. Met alle activiteiten en gezellige afspraakjes de afgelopen weken is studeren er een beetje bij in geschoten (op colleges na) maar het is nu toch echt tijd om hard aan de bak te gaan heb ik gemerkt. Dat wordt dus een ritme zoeken. De colleges beginnen nogal vroeg hier. Ik heb bijna altijd om 8 uur les, terwijl al mijn huisgenoten een uitslaaprooster hebben!

Gisteren ben ik voor het eerst gaan hiken op een heuvel/berg in Stellenbosch. Het was echt heel mooi! Ik kon het natuurlijk niet laten om veel te veel foto's te maken. Ik zal eens kijken of ik er hier ook een paar aan toe kan voegen, en natuurlijk op facebook. Er waren weer allemaal vogels waarvan ik de naam niet wist, dus ik heb een vogelboekje gekocht. Ik ben toch wel een bioloog aan het worden he!Het was misschien niet heel handig om te gaan hiken omdat ik al een paar dagen ontzettend verkouden ben (misschien zelf een beetje ziek, al dat zeg ik niet zo graag ;)). Maar daar kom ik vast wel weer bovenop.

Zaterdag was er een groot evenement in Stellenbosch, de 'Grape day out'. Iedereen zei dat het fantastisch zou zijn, dus hadden wij ook kaartjes gekocht. Het bleek eigenlijk een goed excuus te zijn voor alle studenten van Stellenbosch en Kaapstad om zich mooi aan te kleden en heel de dag wijn te 'proeven'. Ik weet niet of ik ooit zo veel mooi geklede dronken studenten bij elkaar heb gezien. Het was in ieder geval wel heel gezellig, ook al was het niet zo legendarisch als sommigen je willen doen geloven. Maar misschien had ik dan nog wat meer wijn moeten drinken. ;)

De avond ervoor (vrijdag) heb ik mijn eerste braai gehad. Lekker! En heel gezellig :) Het was georganiseerd door het huis van mijn Matie Buddy. Een Matie Buddy is een lokale student die aan je gekoppeld is via de universiteit als je je daar voor aangemeld hebt. Mijn buddy is heel aardig en haar huis ook! Dus ik hoop dat ik daar vaker langs kan komen voor een braai.

Verder heb ik niet heel veel te melden eigenlijk. Behalve dan dat ik vorige keer was vergeten te vertellen dat mijn telefoon een ongelukje heeft gehad. Hij is gaan zwemmen, maar kwam er na drie dagen weer helemaal bovenop!

Iedereen die op vakantie gaat, heel veel plezier!!

xx

  • 04 Augustus 2014 - 21:39

    Wieke:

    Oh jee, de Grape Day Out - inderdaad gala meets zuipfestijn. Leuk om te lezen dat je een Matie Buddy hebt en je eerste berg beklommen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Van juli tot en met januari studeren en reizen in Zuid Afrika!

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 8643

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 19 Januari 2015

Stellenbosch!

Landen bezocht: